Februari Vakantie  thumbnail

Published Sep 20, 23
6 min read

Noorwegen Vakantie

Aangezien we niet vies zijn van een fikse wandeling, heb ik de gehele kustlijn langs de Caribische Zee in de vorm van een 12 km lange “ocean walk”. carihuela vakantie. En dat voor een dag waarop ik eigenlijk gepland had niets te gaan doen en bij te komen van de vlucht…. Achja, rusten doen we als we met pensioen zijn! Meet the Maya's Dag 2 stond volledig in het teken van een eerste kennismaking met de cultuur van de Maya’s

15 uur moest ik klaarstaan voor een, volgens de eigenaresse van het hostel, tour om nooit te vergeten naar Chitzen Itza (calpe vakantie). Nou worden er hier letterlijk op nagenoeg iedere straathoek tours verkocht voor zijnde het nog net niet het bezichtigen van iedere palmboom in de omgeving, dus ik was hier al enigszins oplettend in

15 uur opgepikt bij de voordeur van mijn hostel - vakantie herfstvakantie. Na alle verhalen van de mensen die ik inmiddels ontmoet heb en ook latere ervaringen is dit trouwens echt een unicum in Mexico om zo precies op tijd te zijn! De tour overtrof uiteindelijk al mijn verwachtingen! In totaal zijn we 14 uur onderweg geweest en bestond de tour uit 5 verschillende activiteiten rondom Chitzen Itza

Best tweezijdig eigenlijk als je met een luxe touringbus over onverharde wegen door deze dorpjes rijdt terwijl de tourguide in de bus ons wijst op een 96-jarige echte Maya die nog altijd hard aan het werk is in zijn tuintje om zijn eten te verbouwen. vakantie midden nederland 2023. Je staat daadwerkelijk oog in oog met een nog altijd levensechte Maya stam, wat wij normaal alleen in films of musea zien

Omdat hij het met zoveel passie vertelde omdat het over zijn eigen volk ging zette je dit echt aan het denken over hoe de wereld tegenwoordig en elkaar zit en was alles extra indrukwekkend om te zien. auto huren voor vakantie. Dit was dan ook de reden waarom we door echte Maya dorpjes reden, aangezien alles wat je rond Chitzen Itza zelf koopt of besteed, er geen enkele cent bij de echte Maya’s terecht zal komen

Tijdens de heenreis heb ik Jazmine leren kennen, een Mexicaanse die nu in Chicago woont. cyprus vakantie. De verhalen over hoe de Maya’s door de overheid genegeerd worden sloten volledig aan bij het beeld dat wij krijgen van Amerika in de media, maar wat zij daadwerkelijk meemaakt of hoe het daar echt is

Vakantie Madeira 2023

Een wereld van verschil! Uiteindelijk ging het al snel onder het intense genot van een Coronaatje over reizen, de aankomende plannen, springbreak en van alles en nog wat en was zij net als vele duizenden andere Amerikaanse studenten hier gekomen voor Springbreak. vakantie kefalonia. Na het passeren van de Maya dorpjes hadden we een volledig verzorgde Maya lunch in het kleine dorpje Piste, 3 kilometer weg van Chitzen Itza

Ondanks dat ik zelf vrij afstandelijk ben van alle rituelen is het toch zeer indrukwekkend om te zien dat een stam als de Maya’s inclusief hun eigen cultuur nog altijd gewoon bestaat en het dit keer geen film of nep is - vakantie noorden. De confrontatie met een echt Maya stamhoofd was stapje 1, maar toen onze guide vertelde dat er tijdens de lunch ook de mogelijkheid is om aap te eten net zoals de echte Maya’s, werd het wel heel spannend! Zoals alles vaak wordt beschreven smaakt het haast hetzelfde als kip, in dit geval 10 tandjes pittiger en met een vreemde nasmaak die ik niet kan beschrijven

Ik denk dat ik jullie alle verhalen over de verschillende Maya ruïnes rondom Chitzen Itza voor nu maar ga besparen en de foto’s het werk moet laten doen! Het is indrukwekkend, mooi en onwerkelijk tegelijk. De tour bij Chitzen Itza begon met een rondleiding van een uur, waarna we een uur vrij spel hadden om vrijuit (crazy) foto’s te maken en de overige ruïnes rondom de Pyramide te bekijken.

De 4 zijden van de Pyramide tellen allen 91 treden en met het top platform meegerekend maakt dit niet zonder enige toeval 365…. tui vakantie. Laat deze jongen nou net 2 dagen te vroeg zijn voor dit jaarlijks spektakel, maar dit maakte het niet minder indrukwekkend! Met 33 graden op het kale hoofdje, open veld en een huid die alleen maar standje Nederlandse winter gewend is, was dit tevens ook de dag dat ik maar aan mijn nek hoefde te denken en het al pijn deed

Heel Yucatan ligt hier vol mee aangezien dit het vlakke gebied van Mexico is en het water zich onder de grond bevindt. voorjaars vakantie. Na een snelle duik uiteindekijk laat in de avond moe en voldaan teruggekomen in het hostel met een bak aan mooie ervaringen! Once in a lifetime Onwetend en onschuldig als ik altijd ben kwam ik er dus rond dag 3 pas achter dat het volop Springbreak tijd is in Cancún door ook te praten over de plannen van aankomende dagen met wat Franse meiden uit het hostel en eerder op de dag met een paar gasten van een prof basketbalteam uit Miami toen ik het strand op ben gaan zoeken

Oscar die van origine uit Puerto Rico komt en vrijwel heel zijn leven de stranden van Miami gewend is kon mij vertellen dat je geen mooiere stranden gaat vinden dan die in Cancun aan de Caribische Zee en hij bij de zesde keer het nog steeds geweldig vindt (wat moet je meenemen op vakantie). Nou vond ik het beeld van de stranden zelf al bizar mooi en de tropische sfeer proef je overal, maar als een toffe gozer uit Miami dit ook nog eens beaamd weet je dat het echt zo is

Vakantie Boeken

Onder het mom van “once in a lifetime” heb ik teruggekomen in het hostel een uurtje van tevoren nog toegezegd om mee te gaan naar een echte springbreak party in hotel Palazzo aan het strand van Cancún in Zona Hotelaria. Samen met de 4 Franse meiden en een Mexicaan uit het hostel gingen we vol goede moed op pad en was het voor iedereen de eerste keer echt springbreak meemaken.

We houden het op een geslaagd feestje…..Vrijwel alle Amerikaanse studenten komen in deze periode richting steden als Cancún om de komst van de lente te vieren in hun vakantie. Aangezien Cancun bekend staat om een van de mooiste kustlijnen ter wereld en er zich een zone bevindt van ca. 15 km met alleen maar exclusieve resorts, hotels en stranden is Cancun zeer geliefd om springbreak te vieren.

Belize, Guatemala en Honduras: Here we come! Alsof alles samenviel was ik de volgende ochtend, of eigenlijk 3 uurtjes later, iets minder fit dan de andere dagen en begon het na 4 dagen volle zon en 30-33 graden ineens bizar hard te regenen. Ik weet nu ook wat echte regen is en ik kon er nog van genieten ook! Deze laatste dag in Cancun heb ik dan ook gebruikt om even mijn rust te pakken na deze dagen en ook direct mijn reis verder te plannen! Ik had alleen Cancun voor 4 dagen vaststaan dus dit was hard nodig ook, aangezien alles in de omgeving bommetje vol was geboekt door Springbreak.